صفحات

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۶, شنبه

فیلم کوتاهی از محمد نوری زاد به نام «ما آدم کشته ایم!» همراه با متن فیلم





فیلم کوتاهی از محمد نوری‌زاد به نام
«ما آدم کشته‌ایم!» همراه با متن فیلم


«آزاد آزاده»، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱: محمد نوری‌زاد، در تازه‌ترین اثر خود، با عنوان «ما آدم کشته ایم!»، که آن را به صورت ویدئو کلیپ در یوتیوب منتشر ساخته، به الهام از آهنگ «ما برای حفظ ایران، خون دل‌ها خورده‌ایم...» مرحوم محمد نوری، زیر لب می‌سراید:

«ما برای حفظ قدرت، چه شررها کرده‌ایم! چه ضررها کرده‌ایم!
ما برای جهل مردم، چه کتل‌ها بسته‌ایم! چه نفس‌ها خسته‌ایم!
ما برای ماندن خود، با فساد آمیخته‌ایم! خون مردم ریخته‌ایم!
ما به اسم حفظ اسلام، قتل و غارت کرده‌ایم! آبروها برده‌ایم!»


این ویدئو، ظاهراً در خانه‌ای نیمه‌ساز در شهر تهران فیلم‌برداری شده است؛ که احتمالاً تلمیح و اشاره‌ای است به نیمه‌ساز بودن بنای جمهوری اسلامی، از دیدگاه محمد نوری‌زاد؛ هرچند، به نظر می‌رسد بنای جمهوری اسلامی، از بنیان، ویران است؛ چنان‌چه پیش از این نیز، خطاب به او نوشتم که: آقای نوری‌زاد! این ویرانه دیگر قابل تعمیر نیست! برای اثبات این ویرانی و برای آگاهی از جنایت‌ها و خیانت‌های جمهوری اسلامی، فقط به این عکس‌ها نگاه کنید و البته بیندیشید:
همچنین، نوری‌زاد، این ویدئو را با آهنگی از حسین زمان، که پیش‌تر نیز در یکی از نوشتارهایش با عنوان «یه روز خوب میاد»، به نام و مرام او اشاره کرده بود، همراه ساخته است؛ حسین زمان، در این آهنگ می‌خواند که:
«نشسته با یه قامت شکسته؛
دخترکی کنار دار قالی...»

محمد نوری‌زاد، در بخشی از این ویدئوکلیپ می‌گوید:

«ما دروغ گفتیم! ما دروغ گفتیم! ما دروغ گفتیم! ما غارت کردیم! ما آدم کشتیم! آدم کشتیم! ما آدم کشته‌ایم!»

پیش‌تر نیز محمد نوری‌زاد در اوایل نامه بیست و دوم خود خطاب به خامنه‌ای با عنوان «سید علی بشنو!» گفته بود:

«ای عزیز بعید است اگر با من هم‌عقیده نباشی که ما آدم کشته‌ایم، بله، آدم کشته‌ایم! نه برای برپایی حکومت عدل علی، بلکه برای برقراری خودمان، ران ملخ کجا و کشتن آدم کجا؟ ما آدم کشته‌ایم، ما آدم کشته‌ایم، ما انسان کشته‌ایم... بی‌گناه، بی‌دلیل... ما غارت کرده‌ایم، ما غارت کرده‌ایم... ما غارت می‌کنیم! به زندان انداخته‌ایم... به زندان می‌اندازیم... عده‌ای از مردم خود را از سرزمینمان از سرزمینشان تارانده‌ایم... اعدام جوانان... قتل‌های زنجیره‌ای... کوی دانشگاه... کشتار سال ۸۸... ران ملخ... دهان مورچه... عدالت علوی... جمهوری اسلامی... خاک پای قنبر غلام علی!!»


«ما به اسم اسلام در این سال‌های پس از انقلاب آدم کشته‌ایم و اموال مردمان خود را غارت کرده‌ایم و زندان‌های خود را از مردم معترض پُر کرده‌ایم و به اسم اسلام بر جهل مردمان خیمه افراشته‌ایم و به اسم اسلام بر سر اسلام و مردم و تاریخ خاک افشانده‌ایم. آیت‌الله‌های ما به کدام افق خیره مانده‌اند تا مگر فرصتی پدید آید و این غبار نفرت و انزجار از اسلام روفته گردد؟...»

متن کامل پیاده شده این ویدئو، که توسط وبلاگ «نجواهای نجیبانه» استخراج و منتشرشده، به شرح زیر است:


«ما باید باور کنیم که در آزمون سی و سه ساله انقلاب اسلامی و در پیاده کردن آن وعده‌هایی که به مردم دادیم، مردود شدیم. این یک حقیقت است، اگرچه تلخ؛

مدت‌هاست که فصل ورشکستگی ما فرا رسیده و فصل خداحافظی ما؛ خداحافظ عدالت اسلامی‌ای که این انقلاب، وعده کرد! خداحافظ کرامت انسانی‌ای که این انقلاب، برای مردم ایران و برای مردم جهان، وعده کرد! خداحافظ آرزوهای به خاک افتاده انقلاب!

ما نشان دادیم که دینداران و روحانیان، اگر بر مسند قدرت بنشینند، می‌توانند دروغ بگویند؛ می‌توانند به همه وعده‌هایی که دادند، پشت کنند؛ می‌توانند برخلاف همه صحبت‌هایی که در دوری از دنیا داشتند و از دنیاگریزی، دنیا را با همه استعدادش در آغوش بگیرند؛ می‌توانند ظلم کنند؛ می‌توانند غارت کنند؛ می‌توانند آدم بکشند.

ما رفوزه‌شدگان این آزمون سی و سه ساله‌ایم؛ وقتی در نظام اسلامی ما، آستانه فاحشگی دختران، به مرز دوازده و سیزده سالگی می‌رسد، شرمنده‌ام! سخن گفتن از غنی‌سازی اورانیوم، غرورآفرین که نیست، ابلهانه است.

ما دروغ گفته‌ایم؛ ما دروغ گفتیم؛ ما فریب دادیم؛ ما غارت کردیم؛ ما آدم کشتیم؛ ما آدم کشتیم؛ آدم کشتیم؛ آدم کشتیم...

ما باید قبول کنیم که شکست خورده‌ایم؛ و برای اینکه این تتمه ایمان مردم به اسلام، به گرایش دینی، باقی بماند، باید بپذیریم که گزینه‌ای هستیم در کنار سایر گزینه‌ها. باید ما مردم را باور کنیم و گرایشات فکری و اعتقادی آنها را به رسمیت بشناسیم. نمی‌شود که ما به عقاید خودمان پافشاری کنیم و سُنّی‌ها را نبینیم؛ بهائی‌ها را نبینیم؛ کمونیست‌های سرزمین خودمان را نبینیم.

ما در این آزمون، مردود شدیم. اگر برای بقای دین‌مان مشتاقیم، باید در کنار سایر نحله‌های فکری و اعتقادی و گرایشات سیاسی قرار بگیریم و یکی از آنها بشویم. ما اجازه نداریم برای دیگران تصمیم بگیریم؛ ما اجازه نداریم به اسم مسلمانی، بر سایر اندیشه‌ها تنگ بگیریم. ما همچنان که برای خودمان فضای فراخ آرزومندیم، طبق همان آموزه‌های دینی خودمان، این فضا را باید برای دیگران هم فراهم کنیم.

ما برای حفظ قدرت، چه شررها کرده‌ایم! چه ضررها کرده‌ایم!
ما برای جهل مردم، چه کتل‌ها بسته‌ایم! چه نفس‌ها خسته‌ایم!
ما برای ماندن خود، با فساد آمیخته‌ایم! خون مردم ریخته‌ایم!
ما به اسم حفظ اسلام، قتل و غارت کرده‌ایم! آبروها برده‌ایم!

ما دروغ گفتیم! ما دروغ گفتیم! ما دروغ گفتیم! ما غارت کردیم! ما آدم کشتیم! آدم کشتیم! ما آدم کشته‌ایم!»

منبع: فیس‌بوک محمد نوری‌زاد؛ یوتیوب





لینک‌های دانلود فایل صوتی نامه بیست و دوم محمد نوری‌زاد به رهبری

لینک مستقیم فایل صوتی سید علی بشنو! (کیفیت بالا)

لینک مستقیم فایل صوتی سید علی بشنو! (کیفیت پایین)

نوشتارهای مرتبط















------------------------------------


لطفاً از نوشتارهای زیر نیز دیدن فرمائید
(نوشتارهای برگزیده وبلاگ):
(به ترتیب، از نوشتارهای قدیمی‌تر به جدیدتر)
























































------------------------------





لطفاً در صورت امکان و صلاحدید، عضو شوید:










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

*** نظرات شما بلافاصله منتشر می‌گردد ***