صفحات

۱۳۹۲ تیر ۲۹, شنبه

احضار محمد نوری زاد به دادگاه به اتهام «توهین به کتاب الله»


احضار محمد نوری زاد به دادگاه به اتهام
«توهین به کتاب الله»

«نجواهای نجیبانه»: محمد نوری‌زاد که روز دوشنبه، ۲۴ تیرماه، به ملاقات «آرتین»، کودک خردسال کامران رحیمیان و فاران حسامی، از اساتید دانشگاه آنلاین بهاییان، که هر دو به جرم بهائیت! در زندان هستند، رفته بود و از او، به نمایندگی از بهاییان ایران، پوزش خواسته بود و در اقدامی نمادین، بر پای پاک این کودک معصوم بوسه زده بود و این اقدام او جنجال و هیاهوی بسیار برانگیخت و در اولین واکنش، یک روز بعد، گذرنامه همسر او در فرودگاه تهران، ضبط و وی به دادگاه انقلاب ارجاع گردید، اینک با انتشار نوشته‌ای در صفحه فیس‌بوک‌اش، خبر از احضار خود به دادگاه داده است؛ آری؛ نقد نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن، برابر است با «توهین به کتاب الله»!

متن کامل نوشتار محمد نوری‌زاد در صفحه فیس‌بوک او به شرح زیر است:

«امروز صبح برایم احضاریه آمد. به اتهام «توهین به کتاب الله». سه روز به من فرصت داده‌اند که خود را به دادسرای ناحیه بیست و سه تهران معرفی کنم. در این سال‌های سبز بارها به دادگاه احضار شده‌ام و هر بار با ساک خود رفته‌ام. این بار نیز ساک خود را می‌بندم. نه از آن روی که نمی‌خواهم ناغافل به زندانم بیندازند. بل به این خاطر که ساک بستن، خودش یک‌جور غواصی در آسمانی است که اکسیژنش را به کیفیت «فردا» آمیخته‌اند.
در ساک من همه چیز هست. از کاغذ و قلم گرفته تا رخت و لباس. همه اینها را که از من بگیرند، «لبخند»م اما با من هست. و من، یک چندسالی است که متبسمانه برای هر خطری و هر مشقتی آغوش گشوده‌ام.

محمد نوری‌زاد
بیست و نهم تیرماه سال نود و دو – تهران»


-------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:




















-------------------------------------------------------------

دعوت از شما نجیب گرامی؛ در فیس‌بوک به ما بپیوندید:


معرفی و دانلود کتاب:

-------------------------------------------------------------


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

*** نظرات شما بلافاصله منتشر می‌گردد ***