صفحات

۱۳۹۲ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

این روزها تنها می‌گریم، سخنی با کسی ندارم، به من و ما باز هم خیانت شد!







این روزها تنها می‌گریم، سخنی با کسی ندارم،
به من و ما باز هم خیانت شد!

«مگه رأیتو نمی‌خواستی پس بگیری؟! بیا این رأیته!»

«م. دانا»

به یاد میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و شیخ شجاع، کروبی و به یاد آن دختر معترض جنبش سبز که جنایتکاران رژیم در حین تجاوز به او فریاد می‌کردند «مگه رأیتو نمی‌خواستی پس بگیری؟! بیا این رأیته!»، باور دارم دوستان بنفش چیزی فراتر از رأی مورد نظر آن جنایت‌پیشه به دست نیاورده‌اند.

در حالی که نظام چهار سال با تمام توان رسانه‌ای خود، هواداران جنبش سبز را تا حد فریب‌خورده، مفتون، خائن و وطن‌فروش یا در بهترین حالت، نادان بی‌خبر از همه جا معرفی کرد، گویا توانست هدف کلی جنبش را در نزد خود سبزی‌ها به مخالفت با اشخاص و نام‌هایی مانند احمدی‌نژاد یا جلیلی تنزل دهد، گو این که اصلاً جای بحث نیست که همین افراد محصول کلیت جمهوری اسلامی هستند. سرمهندسی کارآزموده با بیست و چند سال سابقه به نام خامنه‌ای (او را در منزل «نظام» صدا می‌کنند) با در خدمت داشتن مدیر پروژه کاربلدی به نام خاتمی (تدارکاتچی نظام) می‌توانند حتی چهار سال دیگر مردم را از ترس یک لولوی دیگر به رأی دادن به هر کسی که اکنون شاید منفور به نظر برسد ترغیب کنند. روند آشنای دگردیسی افراد و «ملاک، حال افراد است»، از فرط روشنی نیاز به مثال آوردن ندارد.



از عجایب توانایی‌های جناب خاتمی این که طوری وانمود می‌کنند که گویا خواست‌ها و مطالبات حداقلی مردم خواهان تغییر، هیچ کف تعریف‌شده و ثابتی ندارد و این بزرگ‌ترین اشتباه و مغلطه‌ای بسیار احمقانه است؛ این البته به مدد مردمی که نه تنها حافظه تاریخی ندارند بلکه به دلیل سیر آنچه بر آنان گذشته و همواره در موقعیت استضعاف فکری نگاه داشته شده‌اند لاجرم اندک شعور سیاسی هم ندارند، ممکن می‌شود. دقیقاً بر عکس میر بزرگوار که نه تنها حداقل‌های خواست جنبش مانند عمل بر اساس قانون اساسی را اعلام نمود، بلکه چهارچوب کلی رفتار و مسیر آن را هم به صورت شفاف بیان کرد.

تنها وظیفه خاتمی، گویی این است که مردم را هر بار پای میز این قمار باز شیاد بکشد که از هیچ فریب و تقلبی ابا ندارد و تنها به دو اصل در بازی پای‌بند است؛ یک، این که هرگز نبازد؛ دو، این که بازی همیشه برپا و در جریان باشد.

البته اذعان می‌کنم که جناب خاتمی کمک‌های خوبی تا کنون در جهت خواست اکثریت معترض داشته‌اند و ایجانب هرگز قصد حمله یا توهین به ایشان را ندارم اما بررسی رفتار ایشان متأسفانه این برایند را به دست می‌دهد که بیش از این که در خدمت و جهت اهداف هواخواهانشان باشند، به ابزار سیاسی نظامی بدل شده‌اند که مدت‌هاست دیگر مردم را ولی‌نعمت خود نمی‌داند.

در مقابل مردمی که هر بار به کم‌ترین یا هیچ از خواست به حق خود تن می‌دهند اما حریفی نشسته که در تمام وجوه، مطالبات تمامیت‌خواهانه دارد، انتخابات برگزار شود، مشارکت حداکثری باشد، برای نظام وجهه‌سازی بین‌المللی کند، نتیجه در جهت منافع او باشد - که اگر نباشد او گزینه حذف پست ریاست جمهوری و توان اقناع یا سرکوب معترضان را هنوز روی میز دارد - و چه و چه.

این گونه است که می‌بینیم همواره این خود صندوق رأی‌گیری است که نظرش به آقای خامنه‌ای نزدیک است. اگر از جمله افرادی که عادت به خودفریبی ندارند باشیم، صد البته هویداست که جناب روحانی هرگز کاندیدای هیچ قشری از معترضان و تحول‌خواهان نبوده و نیست، بلکه در بهترین حالت، پیمانکاری است که قرار است خرابی‌ها و کارنابلدی‌های محمود را با توجه به اولویت‌های نظام رفع و رجوع کند.


ایشان انتخاب شدند با همکاری همه، و همه راضی به نظر می‌رسند، مثلاً همکاری سیستم امنیتی که چه کسی نمی‌داند از کاه کوه می‌سازند و کلاه با سر می‌آورند. نه مدرک ایشان مورد قابل بررسی داشت نه حتی معشوقه‌ای از سرزمین روباه پیر؛ یا مثلاً همکاری مخلصانه بی‌بی‌سی که قبل از همه رسانه‌های نظام، زمانی که انتخابات در نظر عده زیادی از رأی‌دهندگان همین جمعه بلاموضوع و غیر قابل بحث بود، جلسات و میزگردهایی جدی و گرم در این رابطه روی آنتن برد. یا باز هم مثلاً سبزهای مطرحی که می‌خواستند هر چه زودتر به زندگی مألوف و عادی، بدون حاشیه‌هایی به ملتهبی «سرگذشت میرحسین و کروبی چه می‌شود» بازگردند یا گروه بزرگ‌تری از سبزها که با توجه به مسائل اقتصادی یا سایه جنگ، تنها نیاز به شنیدن این جمله گهربار داشتند که «بعضی‌ها به هر دلیل ممکن است نخواهند از نظام حمایت کنن، اما از کشورشون که می‌خوان حمایت کنن؛ پس باید رأی بدن!»  و حجت تمام، جمله‌ای که هرگز فردای بعد از اتنخابات گفته و شنیده نخواهد شد. به گونه‌ای ظواهر همه هم حفظ شده؛ این گونه است که نظام با یک تیر چند نشان زده، همه از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و بی‌بی‌سی و سبز سابق و بیت و... هم راضی و خوشحال. به قول خودشان، با این انتخابات جنبش سبز هم به گور می‌رود و گویی جمهوری اسلامی بعد از چهار سال از آن سرافکندگی و مصیبت فارغ می‌آید.

بر خلاف ادعاهای خنده‌دار ما نه تنها رأی ۸۸ و خون‌های رفته را پس نگرفتیم، بلکه فقط رأی ۹۲ را به شرط دزدیده نشدن واگذار کردیم به منویات رهبر در اتنخابات مهندسی‌شده‌ای که همان یکی دو وعده عقلانی کاندیداها در رابطه با اصلاح روابط خارجی و اقتصاد ساعت ۸ صبح رای‌گیری به «دَرَک» رفت. در همان زمانی که مردم زجرکشیده با امید به بهبودی حداقلی در صف رأی دادن لبخند زورکی می‌زدند، رهبر با اطمینان و اعتماد به برد خود به آمریکا و در واقع جهان خارج و واقعی‌تر به منافع همان مردم «دَرَک» گفت.

این روزها تنها می‌گریم، سخنی با کسی ندارم، به من و ما باز هم خیانت شد.

دانا
۲۶ خرداد ۱۳۹۲

-----------------------------------------

نوشتارهای مرتبط:







-------------------------------------------------------------

دعوت از شما نجیب گرامی؛ در فیس‌بوک به ما بپیوندید:


معرفی و دانلود کتاب:

-------------------------------------------------------------


۲۰ نظر:

  1. درود بر شما هم وطن عزیز،

    شرکت در انتخابات یا شادی بعد از آن نباید به هیچ وجه بعنوان رضایت مردم به وضع موجود تلقی‌ شود. در واقع دلیل اصلی‌ و مهمی‌ که خیلی‌ها را در آخرین روزها ترغیب به شرکت در انتخابات کرد این بود که حد اقل شرایط برای پیگیری مطالبات بحق مردم فراهم شود و با روی کار آمدن یک دولت افراطی حلقه محاصره رژیم به روی آزادیخواهان تنگتر نشود.

    مسلما آزادیخواهان باید مطالبات خود را با همّت بیشتر دنبال کنند و از فضای پیش آمده که نوعی تعهد هم برای دولت ایجاد کرده با درایت و بدون اینکه احساساتی شوند یا مطالبات بزرگتر را بصورت فوری طلب کنند با اولویت بندی خواسته‌ها به پیش بروند.

    چیزی که مسلّم است همه می‌دانند که رای مردم بر خلاف نظر خامنه‌ای بوده و اگر رژیم در خود میدید یک بار دیگر بسان سال ۸۸ هزینه بدهد حتما این کار را میکرد.

    نتیجه انتخابات مسلماً یک پیروزی برای مردم است، ارزش آن را کم نگیریم. حال چطور از این پیروزی برای قدم بعدی استفاده می‌کنیم به ما بستگی دارد.

    بنظرم حتا اگر خیلی‌ بد بینانه به موضوع نگاه کنیم، بودن جریان اصلاح طلب یا حتا محافظه کار معقول بهتر از این است که قوه مجریه در دست عده‌ای رادیکال دیوانه باشد که نه در سرکوب مردم برای خود محدودیتی می‌بینند (که ثواب هم می‌دانند) نه از اینکه کشور را به ورطه جنگ ببرند ابایی دارند.

    پس درست است که خوشحال باشیم ولی‌ نباید ذوق زده بشویم و با درایت برای قدم بعدی جنبش سبز برنامه ریزی کنیم.

    شک نکنید که اقتدار گرایان از فردای انتخابات توطئه برای ناامید کردن مردم و حرکت بعدی خود را شروع کرده‌اند.

    این دیو سنت، خرافات و استبداد سایه سنگین و سیاهی بر فرهنگ و زندگی‌ مردم مان انداخته، باید کمی‌ حوصله و ذکاوت به خرج داد تا از شرش برای همیشه رها شویم.

    به امید آزادی ایران

    پاسخحذف
  2. jomhouri,ye--federal..tanha..rahe--nejate..iran--ast--.moris1315@gmail.com-.-www.fcnn.net-.-www.mohabatnews.com.-.

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز با نشستن و گریه کردن نه میرحسین و کروبی آزاد میشن و نه ما مردم به خواسته هامون میرسیم.
    سی و چهار ساله که بعد حکومت شاه یک عده ای هنوز منتظرن شاه برگرده. نه شاه برگشته و نه آرزوهای اونا و رای ندادن هاشون تاثیری تو زندگی و شرنوشت ایران گذاشته. مواظب باش به سرنوشت اونا دچار نشی.
    به نظر من ارزش گام های کوچک خیلی بیشتر از یک جا نستن و در انتظار تحولات بزرگ بودن است . زمان بسرعت میگذرد و شما خواهید دید که همان گامهای کوچک چه تحولات بزرگی ایجاد کرده اند. رمز پیروزی ما مردم فقط اتحاد حول محور حداقل ها است

    پاسخحذف
  4. دانای عزیز

    من هم معتقدیم خامنه ای با انتخاب روحانی موافق است. یک نکته این است که این انتخابات نشان داد که احمدی نژاد با کیفیتی که بعد ها از خود بروز داد حاصل تعامل غیر فعال خامنه ای و سپاه بود. سپاه داد و خامنه ای گرفت. بنظر من نزدیک شدن به ایده آل ها نیازمند زمان طولانی است. مشکلات مملکت ما از جنس فرهنگ است. همینکه خط اعتدال رای آورده باید کلاهمون رو بندازیم هوا. نباید گول حکومت رو خورد و باید به مبارزه ادامه داد. غصه خوردن نداره . مثل اینکه غصه بخوری که چرا هوا گرمه ، سرده و چرا بارون میاد و یا نمیاد. باید به انتقاد و مبارزه ادامه بدیم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Gozar beh democracy na mesl saal 57 enghelab 6 maheh!!! beh hemmat Carter.

      حذف
    2. I wanted to say I agree with you 100%. Siasat beh hamin migan. digeh nemikhahim mesl saal 57 az biron baram tasmim begirand. har chand keh alan ham tahrim ha beh in aghab neshini regime komak kard.

      حذف
  5. شما از کجا از میگی مردم هیچ کف انتظاراتی ندارند.چرا برای اینکه رای ندادن خودت وهمفکرانت را توجیه کنی به هر مطلب خلاف واقعی متوسل میشوی؟انتظارات مردم از رای دادن به آقای روحانی که صدایش دنیا را برداشت شما هنوز متوجه نشدی؟1:رونق اقتصادی وبالارفتن شدید ارزش ریال2:بالارفتن قدرت خرید مردم3:آزادی رهبران جنبش سبز وآزادی زندانیان سیاسی4:رفع تحریمها وروابط عادی باجهان5:به رسمیت شناخته شدن آزادیهای مشروع مردم.واقعا شما هنوز متوجه نشدی؟عجب!!!همین عدم صداقت وپافشاری برمواضع اشتباه هست که باعث میشه مردم در همه موارد به عقل سیاسی وتشخیص خود عمل کنند وکاری به نظرات اینوری واونوری نداشته باشند.همین مردم در انتخابات مجلس به تصمیم وتشخیص خود درانتخابات شرکت نکردند ودر این انتخابات شرکت کردند.بیدارشوید وهوراه مردم بیائید وبه تشخیصشان احترام بگذارید.

    پاسخحذف
  6. بالا رفتن "شدید" ارزش ریال :))))) بشین تا برات "شدید" بالا بره رفیق!

    پاسخحذف
  7. تا كي بشينيم و گريه كنيم . اينقدر كوته بين نباشيد. سياست بازي كثيفي است بله همه ما اين رو قبول داريم . حداقل بايد كاري كنيم كه بيشتر از اين در گندآب فرونريم. راي دادن به روحاني بهترين كار بود كه مردم كردند و اميدوارم كه زندگي مردم رو به بهبودي برود. مطمئن باشيد با نشستن و گريه كردن و شعار دادن در فضاي مجازي هيچ اتفاقي نمي افته هيچ بلكه وضع بدتر مي شه. به اميد روزهاي بهتر

    پاسخحذف
  8. shoma keh mokhalef ray dadan hastid aya ta hala tonestehiid yek grohe monsajem az mokhalefin dorost konid. Mardom ra beh cheh omidi vared mobarezat ghahry mikonid. keh cheh bashavad. ????????????

    پاسخحذف
  9. khar ro rang kardan jaye yabu ghaleb kardan

    پاسخحذف
  10. Look at my dears,
    Khamenehii did not want to drink poison cup, he needed somebody else to drink it. He chose Rohani. It is okay. I am happy with that. It showed us that the regime took one step back. I look at it positively. As Mr. Norizad said that the regime was going to release the prisoners in 6 months. I think our people need to learn about democracy and toleration the opposition groups and practice the democracy. If everything pass very fast we loss a gain like 1357. Just now, our opposition do not respect each other. they use inappropriate words to talk to each other. Do you think they are ready for democracy? we need to take step by step toward democracy. It is a dream now. Look at the America. It took 200 years from the day they were killing the black s But, I am sure we will do it sooner because of media..?!!!!.,

    پاسخحذف
  11. درود بر تو دانای عزیز..... سخنانت به راستی حقایقی تلخ را بازگو میکنند. ما را ببین که چه بیهوده امید به وحدت همه ی هم میهنان داشتیم و فکر میکردیم که حداقل با هم اتحاد داریم. واقعا ما را به شکلی زیرکانه مهندسی کردند و به خواسته شان که آرا مردم بود رسیدند.
    متاسفانه جامعه هنوز به خرد جمعی دست نیافته است. زنده باد میهن دردمندم

    پاسخحذف
  12. تو خوبی دانا جون بقیه هیچی نمیفهمن! من موندم چه اتفاقی میفتاد شما نمیگفتین ما بازنده ایم. مثلا به جای 72 درصد 52 درصد رای میدادن؟ یا قالیباف میومد؟ یا ولایتی و جلیلی؟ یعنی با این تحلیل های شما ما کلا و در هر شرایطی مفعولیم و داره بهمون تجاوز میشه و نمیتونیم هیچ نقشی ایفا کنیم! هاشمی هم که عوضیه و خاتمی هم که سازشکاره و هر کی مثه شما فکر نکنه بده و فقط شما خوبی. با این تحلیل کلا سال 88 هم مردم اشتباه کردن رای دادن که منجر به جنبش سبزی شد که شما داری اینجا براش ضجه و آه میکشی.

    پاسخحذف
  13. بنفش ما امسال اسب تروا بود برای ما در نفوذ به قلب حکومتی که نه سرمست از پیروزی 88 که سرگیجه داشت از تشویشی و تردیدی که خود به دست خود آن را ساخته بود. به قول میرحسین "این حکومت با سایه ها میجنگد". و آنکه با سایه ها میجنگد در تشخیص سایه خودی و ناخودی عاجز است و در اندک زمانی شکافهای تردید کل هیکلش را به خورده های ناتوان تبدیل میکند. 24 خرداد 92 مردم با پاگذاشتن بر این خرده های صدای ضجه ی حکومت را میشنیدند که از درد به همه حتی به خودش فحش میداد. آنها که رای ندادند نیز شوکه شدند نیازی هم نیست خود را توجیه کنند اما بزرگی این پیروزی آنقدر بود که هرکه در آن نبود میخواهد خودش را مبرا از اشتباه کند یا این پیروزی بزرگ را تحقیرو تمسخر کند. تمسخر این پیروزی نه سودی برای رای ندادگان دارد نه تاثیری بر رای دادگان. فقط انرژی از آنها میبرد و وقت از ما که بخواهیم بر آفتاب روشن نوری بتابانیم تا چشمانشان خورشید را ببیند.

    پاسخحذف
  14. غصه که هیچ! باید دق کنین!
    چون خبر از آنچه در دلهای ما نسبت به رهبرمون هست ندارین!
    امروز شاید به روحانی رأی داده باشیم اما فردا دست از پا خطا کنه مثل احمدی نژاد پشتشو خالی می کنیم!
    همه چیز ما رهبرمونه

    خیالتون جمع که هیچ غلطی نمیتونین بکنین بدبختای ترسو که پاشدین رفتین اونور آب جرأت مبارزه هم نداشتین

    پاسخحذف
  15. دوست فهمیده و "دانا" در این روز ها خواندن مطلب شما من و دوستان عزادارم را که بسیار احساس تنهایی و بیهودگی می کردیم برای لحظاتی آرامش داد. شاید تنها از این نظر که دیگرانی هر چند اندک نیز ذره ای مردانگی و درایت را در خود زنده نگاه داشته اند، چون به باور اینجانب اتفاقات پس از انتصابات 92 تنها با داشتن ذره ای انصاف و خرده ای حافظه چیزی جز یک تراژدی بزرگ و ضربه ی مهلک به جنبش پاک سبز نمی تواند تلقی گردد. با سپاس ب.ب.

    پاسخحذف
  16. لطفا این مصاحبه روحانی رو هم توسایت بگذارید مال 2 سال پیشه.حافظه 2 سال پیشمونم خراب شده....23 تیر 78 رو بگیم یک سری نخوندند اما اینو که مگه میشه نخونده باشند....http://didehbannews.com/news/2948

    پاسخحذف
  17. مرگ بر ضد ولایت فقیه

    پاسخحذف

*** نظرات شما بلافاصله منتشر می‌گردد ***